24 januari 2025

Waarderen werkt – het hele jaar door

Doen waar je goed in bent, op een manier waar je blij van wordt en waar je ook nog eens voor gewaardeerd wordt: het is het recept voor meer werkplezier en meer motivatie. Waarom die ‘zachte’ waarden zo belangrijk zijn? Omdat tevreden medewerkers leiden tot meer productiviteit én een hogere klanttevredenheid.

Een paar ‘harde’ cijfers van bedrijven met een hoge medewerkertevredenheid:

  • 86% hogere klantbeoordelingen
  • 70% meer productiviteit
  • 76% minder personeelsverloop
  • 44% hogere winstgevendheid.

Lees ons volledige onderzoek hier.

 

Waardering werkt dus voor het succes van de hele organisatie. Maar hoe je dat: persoonlijke waardering geven aan een paar honderd mensen tegelijk en ondertussen ook nog aandacht hebben voor al die andere dingen die gedaan moeten worden? En ook: wanneer doe je dat?

 

Hoe? Zo!

Ons antwoord op de hoe-vraag: dat doe je door waardering ‘geven’ heel letterlijk te nemen met een waarderend geschenk. Onderzoeken laten zien dat geschenken een positieve impact hebben op de werkcultuur. Ze dragen bij aan een gevoel van loyaliteit en waardering. Natuurlijk zijn mondelinge complimenten, persoonlijke tijd en aandacht, en praktische hulp ook belangrijk. Maar tastbare geschenken bieden een unieke en directe manier om werknemers jouw erkentelijkheid te tonen. En het mooie van een geschenk is dat dit positieve effect zich herhaalt, elke keer wanneer mensen het geschenk weer gebruiken of zien. Dat noemen we duurzaam waarderen.

Wanneer? Het hele jaar

Door naar de wanneer-vraag. Om met de deur in huis te vallen: je bent er niet met een geschenk aan het eind van het jaar. Hoe waardevol dat ook is. Als het gaat om duurzaam waarderen, dan vraagt dat om waardering het hele jaar rond. Om waardering vanuit een visie.

Met dertig jaar ervaring hebben we bij Stegman die visie en weten we wat mensen waarderen. Maar resultaten uit het verleden bieden ook hier geen garantie voor de toekomst. Waardering begint voor ons dan ook bij inzicht.

 

Waarderingsplan op maat

Met ons waarderingsplan krijg je een helder beeld van wat jouw mensen écht belangrijk vinden. Welke geschenken raken de juiste snaar? Welke momenten blijven bij? Door de juiste vragen te stellen, ontdekken we wat hen motiveert en blij maakt. Met deze inzichten gaan we aan de slag om waardering nóg persoonlijker maken en momenten te benutten die er écht toe doen. Denk aan verjaardagen, werkjubilea, en feestdagen – maar ook aan onverwachte successen of voor nieuwe medewerkers. Of gewoon zomaar, omdat het kan. Elk geefmoment is een kans om waardering te tonen en een glimlach te brengen op het gezicht van je teamleden.

Jouw partner in waarderen

Het resultaat? Tevreden medewerkers die zich gezien en gewaardeerd voelen, en een organisatie die blijft groeien door betrokken en gemotiveerde mensen. Onze oplossingen gaan dan ook verder dan een goedgekozen product: ze raken mensen, versterken relaties en brengen teams dichter bij elkaar. Dat maakt dat ons familiebedrijf door de jaren heen is uitgegroeid van groothandel in zoetigheden tot een complete partner in waardering. Laat waardering ook voor jouw organisatiewerken, dan zorgen wij ervoor dat mensen gaan stralen. Net als jij zelf, want we nemen we je een heel jaar lang al het werk hiervoor uit handen.