
4 februari 2025
Een van de grote krachten van Stegman is dat we weten wat (jouw) mensen waarderen. Onze inkopers spelen daar een belangrijk rol in. Die kijken naar de behoeften van onze klanten en houden de trends en ontwikkelingen in de markt scherp in de gaten. Voor PersoonlijkeNoot, ons online keuzeconcept speuren ze voortdurend naar sociale en duurzame geschenken en ze zoeken originele regionale geschenken uit de buurt van de klant. Of ze ontwikkelen gewoon een heel nieuw product, zoals onze collega Marloes hier vertelt.
Marloes: “We zijn altijd aan het kijken hoe we onze eigen PUUR-lijn kunnen verbeteren en uitbreiden. Zo merkte ik dat onze PUUR-trolley minder vaak werd gekozen, vanwege de nieuwe handbagageregels in vliegtuigen. Sinds kort mag je alleen nog een tas van bepaalde afmetingen meenemen. Dat bracht ons op het idee om een praktisch en mooi alternatief te ontwikkelen. Een product dat is toegestaan als handbagage, dat past bij de laatste trends en ook nog eens duurzaam is, want dat is een voorwaarde van onze PUUR-tassenlijn.
Nadat ik een eerste idee had uitgewerkt, zijn we met onze leverancier om tafel gaan zitten. Uiteindelijk kwamen we uit bij een hele duurzame stof. Elke tas is gemaakt van negen rPET flessen. Dat maakt dat je hem aan het eind van zijn levensduur gewoon weer kunt recyclen. Naast duurzaamheid hebben we ook gekeken naar multifunctioneel gebruik. We wilden een tas die niet alleen handig is in het vliegtuig, maar die je elke dag met plezier gebruikt. Daarom hebben we er ook een gewatteerd laptop-vak in gemaakt. Zo kan de tas ook mee naar het werk of naar school, of dus als je op reis gaat!
We hebben de tas vooraf uitgebreid getest onder een heel kritisch publiek: onze eigen collega’s. Toen zij de tas hadden goedgekeurd, stonden we voor de volgende uitdaging: de inkoop en levertijden. Want als je met een mooi nieuw product komt, waarvan je gelooft dat veel mensen het gaan kiezen, dan moet je wel op tijd een voorraad hebben. Ook dat is dankzij de samenwerking met onze partners en leveranciers gelukt. Zij geven ons input vanuit hun specialisme, waardoor we uiteindelijk samen tot het beste resultaat komen.
Wat we vermoedden bleek te kloppen: de tas was afgelopen kerst een groot succes! Hij vloog als het ware de deur uit. Mensen kozen de tas vooral omdat hij functioneel, praktisch en mooi is. Na dit succes zijn we natuurlijk alweer bezig met het ontwikkelen van andere nieuwe producten. Er zit weer iets heel moois aan te komen, waarmee we ook weer inspelen op de behoeften. Voor mezelf heb ik ook een hele belangrijke les geleerd met dit project: als ik ergens in geloof, dan is het belangrijk om door te zetten!”